maanantai 8. maaliskuuta 2010

It is love that makes me fat

Mikä siinä on, että seurustelu lihottaa? Onko seurustellessa vaan niin tyytyväinen itseensä ettei jaksa kituuttaa päivästä toiseen laihdutuskuurilla? Kumpuaako tyytyväisyys siitä, että joku toinen rakastaa sua just sellaisena kuin olet?

Mun avomieheni jumaloi mun vartaloani (tälleen vähemmän itserakkaasti ilmaistuna). Se ei näe siinä mitään vikaa. Se tykkää mun pyöreästä peffastani, jokaisesta kurvista ja kummusta, jokaisesta mutkasta ja liikkeestä, jonka vartaloni tekee. Mä tahtoisin joskus katella ihteäni avomieheni silmin. Kuinka paljon helpompaa elämä silloin olisi.

Niin, miksi seurustelu lihottaa? Mä oon aina ajatellut, että laihduttaminen, puhdas ja paljas kilojen karistaminen, kertoo pienestä itseinhosta. Siitä, että oma keho ei miellytä omaa, perkuleen vaativaa silmää. Laihduttaminen on oman navan ympärillä pyörimistä täydellisimmillään. "Minä ja minun läskini.." :)

Seurustelu lihottaa varmaan siksi, että joutuu ajattelemaan jotain toistakin kun omaa itseänsä. Ja melko varmasti myös siksi, että tosissaan saattaa vähän enemmän pitää itsestään. Alkaa ajatella, että ku kerran kelpaa toiselle, niin miksei hemmetti vieköön kelpaa itselleen.

Mutta älkää hämääntykö tästä palopuheesta, mä aion siltikin jatkaa laihduttamista :) Avomies tosin heitti vaa'an roskiin, mikä saattoi olla ihan hyvä asia :D

- Candy

11 kommenttia:

Minttu kirjoitti...

Mulla meni juuri toisinpäin - kun seurustelin oli elämäni kunnossa!

Candy kirjoitti...

Mut seurustelu on aina laiskistanut :)

Tiuku kirjoitti...

Mua seurustelu laihdutti aluksi, koska olin huono syömään kenenkään seurassa (perhe poikkeuksena), mutta myöhemmin se tais tehdä saman ku sullekin. Mies jopa patisti keräämään vähän lihaa luiden päälle :D nykyään se kyllä kannustaa laihduttamisessakin, vaikka onkin sitä mieltä, että oon täydellinen just näin.

Gini kirjoitti...

ihanasti kirjoitettu.. :) mua kans on seurustelu aina lihottanut. mutta siinä pääsyynä on varmasti se, että seurustellessa tulee syötyä saman verran kuin kumppani. ja jos kumppanin superaineenvaihdunta ei välitä vaikka söisi sipsejä joka päivä, niin omassa hanurissa se kuitenkin näkyy ja NOPEASTI. parasta olisikin se, että aloittaa yhdessä kumppanin kanssa terveelliset elämäntavat. :)

Anonyymi kirjoitti...

Seurustelemisessa lihottaa ne ihanat koti-illat, jolloin katsotaan leffaa ja syödään hyvyyksiä. Sinkkuna kiitää pääkolmantena jalkana menosta toiseen eikä ehdi ajatella syömistä.

-mariap

Anonyymi kirjoitti...

Tai sitten on vaan mukavampaa olla kullan kainalossa sipsien kera kuin yksin salilla. :o Parastahan olisi että suhteen molemmat osapuolet kävisivät yhdessä lenkillä ja salilla. :)Näin molemmat pysyis kunnossa :)

Nuni kirjoitti...

Hmh...kannustavaa kun heitti vaa'an roskiin. Ei sillä, kyllä minunkin poikaystäväni tykkää minusta semmoisena kuin olen, vaikka ei se kyllä minun mieltäni kuitenkaan lämmitä. Olen itsekin jojo-laihduttaja muuten :) tällä hetkellä taisin kyl löytää dieetin joka auttaa :D tsemppiä sullekin!

justiina kirjoitti...

Joo, mulla myös seurustelu on aina lihottanut! Tämänhetkisen (ja toivottavasti viimeisen) poikaystävän aikana lihoin n.12kg 9 kuukaudessa. Way to go.. Mutta joo, faktahan on että miehillä ja naisilla on vähän erilaiset aineenvaihdunnat ja mä en voi syödä saman verran kuin iso mies:D Mutta tässähän nyt niitä kiloja sitten taas pudotellaan vaikka kulta pysyy edelleen kainalossa ja väittää ettei mitään tarvis tehdä:)

Excited kirjoitti...

Mä olen lihonnut 5 kiloa seurustelun aikana. E-pillereiden syönnin aloitin samoihin aikoihin, mut myös söin vähemmän kun olin yksin, nyt mietin aika paljon ruokaa (paitsi jos on hirveesti kiireitä).

tiutau kirjoitti...

Joo, monella joka aloittaa e-pillerit samaan aikaan kun seurustelee, kerää ne pillerit jo helposti sitä turvotusta muutaman kilon+ siihen päälle ne kullan kainalossa vedetyt herkut...huh!

saana kirjoitti...

Minulla ainakin seurustelu on lihottanut. Tapanani on syödä herkkuja erilaisissa tunnetiloissa kun olen surullinen,iloinen,onnellinen,rakastunut jne..
Vaikka kiloja on tullut lisää ne ovat sulautuneet kroppaani tasaisesti ja tämän takia en itsekään ensin huomannut lihoomistani..