tiistai 16. helmikuuta 2010

Positiivisia värejä pallukoissa

Mun mielestäni on erityisen hauska istua sohvan pehmeimmässä kulmassa, sipsit tai irtokarkit käden ulottuvilla. Eikä tässä vielä kaikki. Mun mielestä on erityisen hauska silloin katsoa laihdutusohjelmia tai mitä tahansa muita ohjelmia, jotka käsittelee lihavuutta. Nytkin telkkarista tulee Suurin Pudottaja. Mutta tällä kertaa käden ulottuvilla on vain näkkileipää ja raejuustoa. Kiloklubin pallukat hihkuu riemusta. Tänään kolme vihreää ja yks keltainen pallukka.

Mua ihmetyttää se miten paljon Kilolubissa kehotetaan syömään. Oon tottunut siihen, että laihduttaessa kalorit vähennetään vähintään puoleen entisestä. Mutta onhan se parempi, että saa syödä kuin että pitäis kiduttaa itseään nakertamalla porkkanaa ja salaattia päivät pitkät. Nyt menen takaisin Suurimman Pudottajan pariin ja toivon samalla, että itestäni tulis suuri pudottaja :)

- Candy

16 kommenttia:

Excited kirjoitti...

Mehän ollaan nyt suurinpiirtein samoissa mitoissa. Kun on alle 160cm, ylimääräiset kilot näkyvät todella selvästi. Epäreilua...

Mulla oli kans tapana joskus rentoutua ja syödä karkkia ja samalla katsella X-Weighted -ohjelmaa. Haha!

Candy kirjoitti...

Mulla on eräs 180 cm pitkä tuttu (nainen), jonka painoindeksi on 27, mutta joka näyttää silti äärettömän sopusuhtaiselta. Itse tuossa BMI:ssä olisin varmaan täydellisen pallon muotoinen. Pallon, jolla on pää :D

Heippana kirjoitti...

Itse huomasin positiivisena yllätyksenä Keventäjissä ollessani, että kaikkea saa syödä, mutta kohtuudella. Mitään ei ollut "kieltäydy tästä totaaliseti"-listalla, joten ei se makeanhimon aiheuttama retkahtaminen koskaan tullutkaan, vaikka sitä melkeimpä odotti.
Kesällä aloitin lievästä ylipainosta, nyt 6 kiloa kevyempänä. Varmaankin olisin laihtunut vieläkin, mutta kaaso on minua kieltänyt laihduttamasta, kun muuten loppuu hääpuvusta kiristysvara :D

Ella kirjoitti...

Tulin vastavierailulle! :) Minäkin syötin eilen ruokatietoja, ja pallukat eivät tosiaan näyttäneet niin hyviltä kuin sulla, toivottavasti tänään jo paremmanvärisiä! Kivaa keskiviikkoa!

Terkuin: Ella (kiristelya.blogspot.com)

Mari kirjoitti...

Muakin ihmetytti tuo Kiloklubin suuri kalorimäärä, mutta tällä hetkellä mua ihmetyttää et kuinka paljon tai vähän mun oikeasti pitäs syyä et oliks Kiloklubi kuitenkin oikeassa.. pitäs varmaan taas kokeilla hetken verran. Kaikista siisteintä olis ku oppis vaan syömään ilman et tarvii laskea yhtäkään kaloria.

Gini kirjoitti...

Heips. Olit vieraillut blogissani. :) Mukavaa löytää muitakin laihduttajia. Jotenkin tosi motivoivaa lukea muiden juttuja! Mä olen 175cm pitkä ja onhan se totta, ettei kilot näy pitkässä varressa niin selvästi, mutta siinä on huonokin puolensa. Sitä en nimittäin välttämättä huomaa edes, että on tullut painoa lisää 10kg. Kilot tulee tosi salakavalasti ja yhtäkkiä sitä herää ja huomaa olevansa 15kg lihavampi kuin muutama kuukausi sitten. Noin mulle kävi.. :D Aika karua. Nyt on kuitenkin laihdutus lähtenyt hyvin käyntiin, 5kg tippunut uuden vuoden jälkeen. 8-9kg vielä pudotusta edessä. :) Lukemisiin!

Annika kirjoitti...

Vaikka laihdutusblogien lukeminen ei olekaan se "mun juttu" tällä hetkellä (tiukat kaloritiedotukset häiritsevät naposteluani tietokoneella), niin mun on pakko lisätä sut seurantalistalle! Sulla on niin ihana kirjoitustyyli, että hihittelen kunnolla näitä postauksia lukiessa - olet aivan loistava! :> Vihreiden pallukoiden täytteistä laihdutuskuuria tänne päin! :D

Kissa kirjoitti...

Moi! Mä olen noudattanut kiloklubin suosituksia kalomääriltä tosi tarkasti (niinä viikoina, kun en ole liikkunut, niin olen pitänyt 100 alle eli 1500kcalissa), väriensä puolesta suurin osa on vihreetä, mutta kyllä niitä punaisia palloja viionloppuisin kertyy. Kalorit olen ylittänyt vain n.10kertaa 3,5kk:n aikana. BMI oli aloittaessa 27,8 ja nyt se on 25,2 eli kohta oon normaalipainossa. yht. 7 kiloa siis lähteny, eikä ees tunnus laihdutukselta, vaan enemmänkin ravintoaineiden säännöstelyltä :)

Ei se kiloklubi oo mitään humpuukkia vaan "virtuaalinen ravintsemusterapeutti" :) Tsemppiä!

Anonyymi kirjoitti...

Ongelmahan on siinä että ihmiset eivät tajua TERVEELLISESTÄ ruokavaliosta juuri mitään. TERVEELLINEN laihduttaminen on taas muka niin pirun vaikeeta.

Sen takia ne laihdutuskuurit juuri epäonnistuu, että päätetään, että on hyvä idea syödä noin 100 kaloria päivässä.

Normaali aikuisen naisen on syötävä noin 1200 kaloria päivässä, ettei kroppa kärsi. Tällä tahdilla saa pysyvät tulokset ja kroppa ei kärsi.

Candy kirjoitti...

Jos mä söisin vain 1200 kaloria olisin ärtyinen ja nälissäni xD On se vaan mahtavaa kun Kiloklubi "pakottaa" syömään 1500 kaloria vähintään päivässä :P

Bemary kirjoitti...

Tiiätkö, että oon jo pitkään aatellu olevani jotenkin kaheli, sillä kaikki painonpudotusrealityohjelmat saavat mut himoitsemaan juurikin niitä suklaalevyjä ja hampurilaisia, vaikka sairaalloisen lihavien ihmisten tulis aiheuttaa just päinvastainen reaktio.:D Ehkä se ei saitte ookaan nii outoa loppupeleissä.

Kiloklubi on muakin tässä viime kesästä saakka kutkutellut tuttavan siihen liityttyä, mut en oo saanu aikaiseksi rekisteröityä. En, vaikka tuttava valitteliki, että koko ajan pitäis olla syömässä saadakseen kalorimäärän täyteen ja se kuulosti melko hyvältä tämmösen ruokaa rakastavan ihmisen korvaan.;)

Candy kirjoitti...

Kannattaa rekisteröityä Kiloklubiin! :) Jos ei muuta, niin ainakin pääsee vähän tarkistamaan miten terveellistä syömänsä ruoka on ja paljonko kannattais liikkua yms. :)

skylar kirjoitti...

Se Kiloklubin kaloripallurasysteemi mittaa muutakin kuin kaloreita, itse olen saanut sen palluran vihreeksi todella alhaisella kalorimäärällä. Se mittaa myös esim. rasvojen, proteiinien ja hiilareiden suhdetta kokonaisenergiamäärästä, ja valittaa sitten, jos esim. rasvaa on liian vähän. Palluraa painamalla saa helposti vinkkiä mitä vielä pitäisi syödä vai pitäisikö sittenkään. :)

Kiva blogi sulla, lisäsin listalle. :)

Candy kirjoitti...

Ai voiko niitä pallukoita painaa? :O No eipä oo tullut huomattua :D

Muru kirjoitti...

Eihän sitä nainen laihdu muulla kuin proteiinipitoisella, runsaalla ruualla (myös kasviksia pitää olla paljon) ja liikunnalla. Kuusi kunnollista ateriaa päivässä ja kuntosali. Mikään muu ei auta.

Pp_iida kirjoitti...

Minä puolestani en voi sietää niitä Kiloklubin palluroita, ne on mun verivihollisia!! ;D Mutta käytän itse monipuolisesti hyväkseni Kalorilaskuria, jota voin erittäin hyvällä omallatunnolla suositella muillekin, jos ei pallurat nappaa.